Práca v autoservise či pneuservise so sebou prináša mnohé riziká a patrí medzi tie, kde si treba dať naozaj dobrý pozor pri dohliadaní na bezpečnosť zamestnancov. Rizikových situácií vzniká v súvislosti s opravou motorových vozidiel veľa, rozhodli sme sa zamerať na tie najčastejšie.
Dodržiavanie BOZP na pracovisku je povinnosťou každého zamestnávateľa a súvisí nielen s používaním pracovných pomôcok, školeniami a prijatím vhodných bezpečnostných opatrení, ale aj sústavným vyžadovaním ich dodržiavania. Kým mnohí zamestnávatelia v administratíve pristupujú k BOZP skôr ako k formalite, sú oblasti, v ktorých sa bezpečnosť pri práci určite neoplatí podceňovať. Do tejto kategórie môžeme zaradiť aj prácu v autoservisoch.
Práca s chemikáliami a výbušnými látkami
Treba si uvedomiť, že zamestnanec v autodielni prichádza do styku s mnohými chemikáliami. Či už je to benzín, rôzne oleje, nemrznúce zmesi či iné prevádzkové kvapaliny, alebo čistiace prostriedky. Časté úrazy vznikajú v dôsledku absencie správnych pracovných pomôcok a odevu. Z pohľadu bezpečnosti ale majú zásadný význam, práve pošmyknutia, poleptanie či priotrávenie patria v autoservisoch medzi najčastejšie pracovné úrazy.
Prečítajte si tiež: Volvo konfigurátor: vyberte si svoje auto budúcnosti v prítomnosti
Zdvihák či servisná jama
Pracovné úrazy v autoservisoch vznikajú často v súvislosti s obsluhou zdviháku. Nedostatočne upevnené vozidlo či nesprávna manipulácia môžu byť príčinou aj ťažkých úrazov. Inak to nie je ani v prípade montážnych jám, kedy hrozia zranenia po uvoľnení súčiastok opravovaného vozidla.
Riziká vyplývajúce z nesprávneho skladovania
Mať v autoservise a jeho vybavení poriadok je kľúčové nielen pre kvalitu poskytovaných služieb a rýchlosť práce, ale aj samotnú bezpečnosť. Často dochádza k situáciám, kedy zamestnanec zakopne, alebo sa pošmykne o pohodené náradie. Bohužiaľ, aj takáto banality patria medzi veľmi časté príčiny pracovných úrazov.Nezabudnime dodať, že rizikom je aj vstup a pohyb zákazníkov po dielni. Nechať čakať zákazníka pred bránami servisu však nemusíte, skvelým príkladom je prémiový servis Range Rover, kde je pre zákazníkov pripravená pohodlná čakáreň a v zásobe kvalitná káva, ktorú personál ochotne pripraví.
Zdroj obrázkov: elements.envato.com